mijn leven ... mamafien

zondag 13 januari 2013

Een eenvoudig bloempje haken

Daar ik hier twee kleine dametjes rondhuppelen heb vroegen die natuurlijk het onvermijdelijke om een bloempje te haken. Maar hoe begin je daar nu aan?? Zoveel haakervaring heb ik nu ook nog niet. Dus ik ging experimenteren en hierboven het resultaat. Het is heel eenvoudig. Ik ben gewoon begonnen met vijf lossen te haken en de cirkel dicht te maken met een halve vaste (zo had ik een cirkeltje lossen) Daana heb daaraan opnieuw vijf lossen gehaakt en die met een vaste in het gaatje van de cirkel vastgelegd (dat was dus bloemblaadje nummer 1) en zo heb ik vijf blaadjes gehaakt. heel eenvoudig maar 't lijkt toch een beetje op een bloempje in elk geval de dochters waren er blij mee. Ze zouden ze overal aan hangen, aan de rits, de diadeem, aan speldjes, aan elastiekjes... Gelukkig had mama ook nog wat huishouden te doen want anders zouden ze morgen als een bloemboeket vol gehaakte bloemen naar school gaan :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten