mijn leven ... mamafien

maandag 16 december 2013

kinderoorbellen... altijd te weinig...


 
Zoals jullie ondertussen al weten heb ik twee fantastische dochters van zes en vier.  Beiden zijn verzot op oorbellen.  Vooral de jongste telg is een echt madammeke als het over oorbellen gaat.  Ze heeft één groot nadeel, ze verliest ze ook constant.  Omdat ze steeds haar kleinnoden kwijt geraakt en ik me niet blauw wil betalen aan dure oorringen van bij de juwelier, kocht ik deze zomer enkele fantasieoorbellen bij de hema en jbc.  Leuke knopjes... maar toen ze ze een paar dagen in had bleken deze er voor te zorgen dat haar oren vol etter enz zaten. Genoodzaakt moest ze dus terug haar saaie (vindt ze zelf, want ik vind dat voor een kleine kleuter nog steeds het mooiste) gouden knopjes in.  Toen ze vorige week ook daarvan eentje verloor moest ik dus een andere- goedkopere en oorvriendelijke - oplossing vinden.  Ik ben het internet gaan afschuimen achter zilveren oorhaakjes en oorsteker.  Daarnaast ook nog wat leuke bedeltjes uitgezocht en voila het resultaat.  Mama is wel zo slim geweest om ook twee paar zilveren ringetjes te bestellen (die mag ze aan doen om naar school te gaan - de hangertjes zijn voor in de vrije tijd). Ook de oudste dochter mag uiteraard deze juweeltjes dragen. 
Dus bij deze wil ik als tip meegeven: verliest dochterlief ook vaak haar oorbellen en kan ze niet tegen fantasie dan is er een goedkoop alternatief maak ze zelf...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten