mijn leven ... mamafien

woensdag 25 december 2013

Mme Zsazsa en de eerste naaiervaring...

 
Vol goede moed en het boek van Mme Zsasza bij de hand begon ik aan een rokje.  Eerst het patroon overnemen op het patroonpapier en uitknippen.  Een rokje heeft een simpel patroon een voor en achterpand...Dit moest lukken.
 



Na het patroon uit papier geknipt te hebben volgde het overtekenen op de stof en de stof knippen.  Ook hier verliep alles naar wens.  Ik voelde me in mijn sas en precies al een volleerd naaister.

 
 
 
 
Geef toe bovenstaande foto lijkt toch al wat op een rokje :)
Daarna kon het serieuzere werk beginnen. STIKKEN met de naaimachine. Recht stikken lukt me wel maar dan opeens de onderdraad was op.  Tjah hoe maakte je ook al weer een spoel met dit ding (was zeker een jaar geleden dat ik dat nog gedaan had, bij een vorige naaipoging).  Uiteindelijk zocht ik het weer veel te ver.  Dan gesukkel om de onderdraad in de machine te krijgen.  Na een uur prutsen en een onafgewerkt rokje hield ik het voor bekeken.  Ik had barstende koppijn van de concentratie.

 
EINDCONCLUSIE MME ZSASZA ALLEMAAL ROKJES
Een heel leuk boek, aanrader voor eenieder die wil naaien.  Met enige handigheid en machinekennis het volgens mij inderdaad mogelijk om een deftig rokje tevoorschijn te toveren.  Maar wat mij persoonlijk betreft heb ik geleerd 'schoenmaker blijf bij je leest' Naaien is niet echt mijn ding, ipv ontspannen word ik er nerveus van... Haken blijft mijn absolute voorkeur wegdragen maar ooit werk ik dit rokje misschien wel af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten