mijn leven ... mamafien

vrijdag 24 januari 2014

Een haakdagboek ...

 

Had elk meisje geen dagboek toen ze kleiner waren, waarin we onze diepste geheimen schreven... ja toch eh....  Maar dit dagboek is ietsje anders. 
Een paar maanden terug vond ik bovenstaand boekje, een handig ding en een must have voor elke fervente haakster (bestaat voor zij die graag breien trouwens ook voor brei-projecten) -ok toegeven gewoon in een schriftje lukt zeker ook-. 
Zeker een aanrader voor zij die met verschillende werkjes tegelijkertijd bezig zijn en dus heel wat UFO's (Unfinished Objects) en WIP's (Work in Progress) hebben.   Ikzelf ben eerder een haakster die project per project haakt maar ik hoorde van heel wat creatieve vriendinnen dat ze verschillende projecten door elkaar haken.
Hoe dikwijls kom je niet tegen dat je je werkje een tijdje onaangeroerd opzij gelegd had en toen je het wou hervatten niet meer weet met welke naald het was, waar je ook al weer zat in het patroon...  Met een haakdagboek is dit voltooid verleden tijd.  Of heb je ook vaak het idee van 'dit wil ik nog wel eens maken' maar ja waar haalde ik het patroon ook al weer? welke wol en welke naald heb ik gebruikt?...
Per project zijn er een paar vaste zaken die je kan invullen zoals naalddikte, garen, maat, begin en einddatum.
Ik noteer heel vaak ook mijn eigen bevindingen over het patroon, kleine aanpassingen of opmerkingen, of gewoon simpelweg het aantal toeren aanduiden.  Er is zeker plaats genoeg per project heb je 6 bladzijden ter beschikking.
Veel meer dan een werkboekje is het niet, maar ik kan niet meer zonder...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten